Untitled design.png
Delen:

Dé badkamertrend van 2022: de badkamer als oase van rust

Steeds meer mensen kiezen voor een warme, organische en duurzame look & feel in de badkamer

Met de huidige toenemende maatschappelijke uitdagingen is het geen wonder dat, vooral de afgelopen twee jaar, essentiële waarden alsmaar belangrijker worden. Dit wordt dan ook bevestigd door de nieuwste trendonderzoeksresultaten. Mensen hebben steeds vaker de behoefte om hun huis om te toveren tot een plek waar ze volledig tot rust kunnen komen. Het verlangen naar duurzaamheid, zonder in te boeten aan esthetiek en individualiteit, speelt hierbij een belangrijke rol en komt tot uiting in het moderne badkamerdesign van Duravit.

Duurzame materialen en functies

De badkamer van vandaag moet niet alleen qua uiterlijk, gevoel en functionaliteit op persoonlijke voorkeuren worden afgestemd, maar moet ook voldoen aan eisen op het gebied van duurzaamheid en behoud van natuurlijke hulpbronnen. Materialen van hernieuwbare grondstoffen zorgen niet alleen voor visuele accenten in bijvoorbeeld badkamermeubels, ze staan ​​ook voor een zorgvuldige omgang met de natuur. Dat is een belangrijk aspect dat een positieve lading geeft aan tijd doorbrengen in je eigen badkamer. Daarom gebruikt Duravit PEFC-gecertificeerde materialen op houtbasis en lakken op waterbasis.

Duravit maakt bovendien zorgvuldig gebruik van hulpbronnen. Zo zorgen eengreepsmengkranen met de energiebesparende FreshStart-functie ervoor dat er in eerste instantie alleen koud water stroomt. Het water wordt pas warm als de hendel bewust naar links wordt bewogen. Ook de MinusFlow stroombegrenzing draagt ​​bij aan een zuinig gebruik van drinkwaterbronnen.

Welzijn voor iedereen

Welzijn is voor iedereen anders en dus een subjectief begrip. Het productportfolio van Duravit omvat een grote verscheidenheid aan stijlwerelden, die dankzij hun veelzijdige vormentaal ruimte laten voor individuele voorkeuren en creatieve vrijheid.

In de Zencha-collectie, die is geïnspireerd op traditionele rituelen en Japans vakmanschap, onderstrepen de organische vormen van het keramiek in combinatie met puristische meubels het gebruik van natuurlijke materialen. Ook oppervlakken van hout en gestructureerd glas geven een bijzonder warme, haptische indruk. Ideaal voor momenten van welzijn en ontspanning. 

Het meubelprogramma Ketho.2 heeft een heel ander, maar gelijkwaardig design: heldere lijnen en geometrische vormen, zorgen voor een harmonieus geheel met doordachte functionaliteit en een huiselijke sfeer. Dankzij een breed scala aan opties op het gebied van afmetingen, oppervlakken en keramiekseries die kunnen worden gecombineerd, is Ketho.2 bijzonder veelzijdig en daarom geschikt voor een breed scala aan badkamerindelingen. De hoogwaardige materialen en uitstekende kwaliteit in combinatie met het tijdloos design, duiden zowel op duurzaamheid als functionele exclusiviteit. De rechtlijnige, puristische opbergvakken overtuigen niet alleen door hun elegantie, maar maken ook het dagelijks leven van de badkamergebruiker gemakkelijker.

Persoonlijke touch

Elk badkamerdesign van Duravit beschikt over een gevarieerd kleurenaanbod. Het subtiele spel met contrasten zet onafhankelijke accenten, afhankelijk van de keramiek-meubelcombinatie. Daarnaast vormen zorgvuldig op elkaar afgestemde tinten visuele highlights, die een persoonlijke uitstraling en beslissende bijdrage leveren aan de badkamer.

Kwaliteit

Het overkoepelende stijlelement van alle badkamerseries van Duravit is de duurzame designbenadering, ondersteund door een strikte kwaliteitsfilosofie. Het idee hierachter: doordacht design raakt nooit uit de mode. Waardevolle materialen en uitstekende kwaliteit zorgen ook voor eigentijdse duurzaamheid en gaan mee met toekomstige designtrends.

Badkamertrends - Download de foto's in 72dpi & 300dpi.zip

ZIP - 88 Mb

Over Duravit AG

Het in Hornberg gevestigde Duravit AG is een van de toonaangevende internationale fabrikanten van designbadkamers en is actief in meer dan 130 landen over de hele wereld. De complete badkamerleverancier ontwerpt en vervaardigt sanitair keramiek, badkamermeubels, douchebakken en badkuipen, wellness-systemen, douche-wc's, armaturen en accessoires evenals installatiesystemen volgens de hoogste normen. Naast zijn interne ontwerpexpertise, werkt Duravit bij productontwikkeling nauw samen met een internationaal netwerk van ontwerpers zoals Cecilie Manz, Philippe Starck, Christian Werner of Sebastian Herkner en Bertrand Lejoly, evenals getalenteerde nieuwkomers. Door de interactie van baanbrekende ontwerpen, compromisloze productkwaliteit, een scherp gevoel voor menselijke behoeften en verantwoord ondernemerschap, werkt Duravit ambitieus om het leven van zijn belanghebbenden elke dag een beetje beter te maken. Een belangrijke maatregel hierbij is de allesoverheersende missie om in 2045 zonder uitzondering klimaatneutraal te zijn.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

www.evokepr.be

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

[email protected]