Skip to Content
Dataroots organiseert grootse Strava-contest voor het goede doel

Dataroots organiseert grootse Strava-contest voor het goede doel

Sportieve uitdaging levert aanzienlijk bedrag op voor Leuvens Kinderkankerfonds en Pinocchio

Leuven, 12 februari 2021 – Dataroots, de Leuvense expert in artificiële intelligentie, zette de afgelopen drie weken een heuse Strava-uitdaging op poten voor zijn medewerkers. Deze resulteerde in 22 deelnemers die samen 3.487 kilometer hebben gewandeld, gelopen en gefietst. Daarnaast werd elke afgelegde kilometer omgezet in een euro voor twee goede doelen: Het Leuvens Kinderkankerfonds en Pinocchio. Beide organisaties zetten zich in voor kinderen tijdens en na langdurig verblijf in het ziekenhuis alsook begeleiden en ondersteunen ze hun families.

De medewerkers van Dataroots, de Leuvense scale-up gespecialiseerd in artificiële intelligentie, gingen de afgelopen weken sterk aan het sporten. Deze fysieke inspanningen bevorderden niet alleen de conditie en de teamgeest onder de collega’s, ook het goede doel plukt nu de vruchten van de eerste online Dataroots sport challenge. “Wat begon als een sportieve uitdaging werd een sociaal project om fier op te zijn”, vertelt Jonas Tundo, CEO en mede-oprichter van Dataroots. “In de eerste week werd er 688 kilometer gewandeld, in de tweede week 764 kilometer gelopen en in de derde week 2.035 kilometer gefietst. Voor elke kilometer schenken we een euro aan het goede doel. Zo verzamelden we 3.487 euro, een mooie som die we geven aan twee goede doelen die ons nauw aan het hart liggen.”

Leuvens Kinderkankerfonds en Pinocchio 

Het Kinderkankerfonds Leuven steunt zowel kinderen met kanker als hun familie door hen aangepaste thuiszorg en specifieke projecten zoals muziektherapie aan te bieden. Met de financiële steun die ze krijgen, worden hogere geneeskansen mogelijk door steun aan onderzoek naar de werking van kinderkanker, betere diagnosemiddelen en behandelingen. Dataroots en het Kinderkankerfonds zijn allebei gevestigd in het mooie Leuven. “Dit goede doel betekent veel voor ons. Zowel mijn mede-oprichter Bart Smeets als ik zijn onze carrière gestart in het UZ Leuven. Daar ondervonden we aan den lijve wat een enorm waardevolle impact dit fonds heeft”, vertelt Jonas Tundo.

Thibauld Braet, Analytics Translator bij Dataroots en tevens bedenker van de Dataroots Strava-contest, vertelt waarom Pinocchio als tweede goede doel gesteund wordt: “Pinocchio is een organisatie die kinderen met brandwonden helpt. Dat doen ze door hen bijvoorbeeld te ondersteunen met het nodige materiaal om die wonden te behandelen of kampen te organiseren voor die kinderen nadat ze uit het ziekenhuis zijn. Toen ik als kind voor een lange tijd in het ziekenhuis lag heeft Pinocchio ook mij geholpen. Onze gezamenlijke inspanning kan nu hopelijk andere kinderen helpen om hun dromen te verwezenlijken.”

Contact
Thibauld Braet, M: +32 (0)477 80 90 69, E:  thibauld@dataroots.io

 

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Evoke
Witte Patersstraat 4
1040 Brussel