Dataroots kondigt uitgebreid analytics engineering-aanbod aan om sneller data-inzichten te vergaren

Innovatieve service verhoogt de efficiëntie van datateams en neemt frustraties rond oppervlakkige data-analyse weg

Leuven, 18 juli 2023 - Dataroots, de Leuvense scale-up gespecialiseerd in datamanagement, breidt zijn dienstenaanbod uit met analytics engineering. Deze nieuwe functie stimuleert het succes van klanten in het digitale tijdperk en overbrugt de kloof tussen business en data-engineers, wat een snellere en effectievere datagestuurde besluitvorming mogelijk maakt. Analytics engineers helpen de frustraties rond oppervlakkige data-analyse op te lossen en helpen zowel grote als kleine organisaties om de waarde van hun data te maximaliseren.

In de snel evoluerende datawereld wint de rol van analytics engineering aan populariteit. De functie dient als een cruciale brug tussen engineering en de rol van analist en maakt gebruik van engineering best practices om heldere datasets te leveren die gebruiksklaar zijn voor analyse. De komst van analytics engineering bewijst de toenemende volwassenheid van datageletterdheid en analytics in alle functies van een moderne digitale organisatie.

Hybride rol

Analytics engineers vervullen een nieuwe hybride rol binnen teams, waarbij ze de link vormen tussen data-engineers en data-analisten. Data-engineers zijn van vitaal belang om ervoor te zorgen dat gegevens accuraat worden ingevoerd in softwareplatformen, door datasets inzetbaar te maken voor het bouwen van oplossingen zoals dashboards en modellen. Data-analisten ontwikkelen op hun beurt de applicaties die bruikbare inzichten opleveren, waardoor het gemakkelijker wordt om de juiste producten aan de juiste klanten te koppelen en noodzakelijke procesoptimalisaties te identificeren.

Snellere inzichten

Met deze nieuwe dienst wil Dataroots organisaties in staat stellen om hun speed-to-insight te verbeteren en zo sneller hun zakelijke behoeften - die van vitaal belang zijn in de snelle digitale wereld van vandaag - in te lossen, zonder in te boeten op best practices op het vlak van datatransformatie rond onderhoud en prestaties.

Kevin Missoorten, head of strategy bij Dataroots: “Door het aantal tijdrovende acties te verminderen en die bottleneck, waarvan centrale datateams en data engineers vaak last hebben, op te lossen, willen wij gestroomlijnde en efficiënte data-inzichten leveren. De aanpak sluit perfect aan bij de datamesh-methodologie, waardoor wij nog beter in staat zijn om waarde te genereren voor onze klanten.”


Toewijding

Om het succes van dit initiatief te garanderen, is Dataroots van plan om zijn analytics engineering-team te laten groeien tot ten minste twintig leden tegen het einde van het jaar. Het team zal worden geleid door Kevin Missoorten en Sam Debruyn, Tech Lead Data & Cloud. Het uitbouwen van dit team binnen de Data Strategy business unit onderstreept Dataroots' toewijding aan het erkennen van de essentiële en bedrijfsgerichte rol van analytics engineering bij het genereren van bedrijfsrelevante waarde.

De strategische allianties van Dataroots met datapartners dbt Labs, Prefect, Snowflake en MotherDuck, samen met de reeds lang bestaande partnerschappen met de drie belangrijkste cloud providers Microsoft Azure, Amazon Web Services (AWS) en Google Cloud Platform (GCP), zullen dit initiatief faciliteren. Deze samenwerkingen zullen worden ingezet om maximale waarde te leveren aan klanten, waardoor Dataroots' toewijding aan het leveren van superieure data-oplossingen wordt versterkt.

V.l.n.r. Sam Debruyn en Kevin Missoorten
V.l.n.r. Sam Debruyn en Kevin Missoorten

Voor meer informatie over Dataroots' nieuwe analytics engineering-aanbod kan je terecht op www.dataroots.io.

 

Over Dataroots
Dataroots is een toonaangevende leverancier van data-georiënteerde oplossingen, toegewijd aan het leveren van uitgebreide datastrategieën en -oplossingen. Met een ruim aanbod aan diensten, van strategisch advies tot managed services, stelt Dataroots bedrijven in staat om efficiënt om te gaan met de complexiteit van het digitale tijdperk.

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be