Dashdoc opent kantoor in Antwerpen en wil met 600% groeien tegen 2025
Transportplatform digitaliseert voortaan ook Belgische vrachtdocumenten
Antwerpen, 10 mei 2022 - Dashdoc, de digitale oplossing voor transporteurs en vrachtwagenchauffeurs, is voortaan ook actief in België. Het van oorsprong Franse bedrijf opent een kantoor in Antwerpen en wil transportbedrijven helpen om hun administratie te digitaliseren. Dat gebeurt via het Dashdoc-platform, een unieke combinatie van een Transport Management System met de mogelijkheid om elektronische vrachtdocumenten te genereren. De transportsector wil tegen 2025 elektronische vrachtdocumenten als standaard hanteren, waardoor Dashdoc de ambitie heeft om tegen dan met 600% te groeien.
Dashdoc ontwikkelt slimme digitale tools voor transporteurs en vrachtwagenchauffeurs. Via het Dashdoc-platform kunnen zowel planners, chauffeurs en klanten het volledige transportproces opvolgen. Het premium platform dient als Transport Management System (TMS) dat het beheer van transportplanning tot facturatie mogelijk maakt. Daarnaast genereert Dashdoc digitale versies van vrachtdocumenten (e-CMR). Het is de enige softwareoplossing die deze twee elementen combineert in een gebruiksvriendelijk en transparant platform.
Ambitieuze groeiplannen
Dashdoc werd in 2018 gelanceerd als eerste Franse e-CMR-oplossing. Het platform is toegankelijk via een jaarlijks abonnement dat ook updates en nieuwe toepassingen omvat. Nu zet het bedrijf ook zijn eerste stappen in België, gevolgd door Nederland en Luxemburg. Daarvoor werd Sami Dandache aangesteld als General Manager Benelux. Hij heeft jarenlange ervaring in de transportsector bij onder meer DHL en leidt het team vanuit het recent in gebruik genomen kantoor in Antwerpen.
Sami Dandache wil Dashdoc met 600% laten groeien tegen 2025. “We zien een enorm potentieel omdat de nationale beroepsvereniging voor de transport- en logistieke sector UPTR tegen 2025 alle vrachtdocumenten wil digitaliseren. We hopen bovendien dat er snel een Europese uitrol komt voor het e-CMR, al is dat iets waar de Belgische overheid zich over moet buigen."
Transportadministratie digitaliseren
Het Dashdoc-platform is een SaaS-oplossing die eenvoudig vanop afstand geraadpleegd kan worden via een computer of smartphone. Via het platform kunnen planners transporten inplannen, de beschikbaarheid van chauffeurs raadplegen en vrachtdocumenten opstellen. Vervolgens wordt het hele transportproces continu geüpdatet, waarbij eindklanten foto’s, documenten en verzendstatus kunnen raadplegen via een weblink. Na een succesvolle levering kan het e-CMR meteen gehandtekend worden in het platform en kan ook de betaling afgerond worden. Op die manier zorgt Dashdoc voor een volledige digitalisering van de transportadministratie.
Niet alleen sparen transporteurs tonnen papier en stockageruimte uit dankzij digitale vrachtdocumenten, Dashdoc zorgt ook voor een enorme tijdswinst dankzij automatisatie en de digitalisatie van werkplanningen. Chauffeurs kunnen het Dashdoc-platform integreren met bestaande tools en software zoals GPS-systemen en kunnen de bijbehorende app raadplegen in maar liefst dertien talen waaronder Pools, Roemeens, Bulgaars en Portugees. Eindklanten kunnen op hun beurt het hele traject volgen en krijgen bij de levering ook een berekening van de CO2-uitstoot, wat transporteurs aanmoedigt om voor duurzame transportopties te kiezen.
Over Dashdoc
Dashdoc ontwikkelt connected en intuïtieve transport management software (TMS) via SaaS. Het biedt een veilige, krachtige en complete oplossing waarmee spelers in de wegvervoersector al hun vervoersactiviteiten kunnen beheren, van planning tot facturering, en tegelijkertijd hun klanten de beste service kunnen bieden. Dashdoc is momenteel aanwezig in Frankrijk en de Benelux en telt 60 medewerkers, verdeeld over Parijs, Nantes en Antwerpen. Voor meer informatie over Dashdoc en het TMS-aanbod, bezoek www.dashdoc.eu
Sami Dandache
Mattias Goossens