Colt Technology Services stelt de 2022 CIO Agility Index voor

CIO’s scoren zichzelf als wendbaarder dan de concurrentie en verwachten wereldwijde IT-bestedingen verder op te voeren

Diegem, 28 januari 2022 – Colt Technology Services heeft de 2022 CIO Agility Index uitgebracht. Die Index maakt deel uit van Colts ‘Uncover the CIO Mindset’-onderzoek, dat de opvattingen en ambities van CIO’s ten aanzien van vijf kerngebieden in kaart brengt.

Het rapport wijst erop dat de meeste CIO’s van mening zijn dat zij sneller kunnen bewegen dan hun concurrenten op de vijf onderzochte terreinen. Dit zijn: 

  • De snelheid waarmee ze technologie implementeren;
  • De voortgang ten aanzien van digitale transformatie;
  • Klantgerichtheid;
  • Het reactievermogen van hun ecosysteem;
  • Het gemak waarmee ze technologie inzetten voor meer dan de winstmarge (het onderzoek specificeerde ‘tech for good’ hier als zorg voor de medewerker, beveiliging van data van klanten, het duurzaam gebruik van middelen, teruggeven aan de maatschappij en corporate governance).

De respondenten gaven zichzelf een gemiddelde score van 61 op een totaal van 100. Een score van 50 zou betekenen dat CIO’s van mening zijn dat zij zich op gelijk niveau met de concurrentie bevinden, en een score van onder de 50 dat ze vinden dat ze bij de concurrentie achterblijven.

CIO’s in Azië, Europa, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten vonden zichzelf het meest wendbaar als het ging om hun traditionele technologische aandachtsgebieden: digitale transformatie (63/100) en samenwerkingen binnen het ecosysteem (64/100).CIO’s bij bedrijven met minder dan 10.000 werknemers en organisaties die voor meer dan 50 procent op de cloud waren overgestapt vonden zichzelf het meest ‘agile’. 

Ambitiekloven

Ondanks het optimisme van de CIO’s signaleerden de respondenten ook een aantal ambitiekloven, oftewel verschillen tussen het punt waarop zij zich nu bevinden en waar ze over twee jaar willen zijn. Dat ging met name om klantgerichtheid en het bewerkstelligen van positieve veranderingen via technologie (tech for good). CIO’s zien samenwerkingen met krachtige leveranciers als een manier om die kloven te dichten. Advies en expertise van externe partijen worden steeds belangrijker voor het realiseren van ambities ten aanzien van duurzaamheid, klantgerichtheid en flexibele netwerken.

IT-bestedingen niet terugschroeven

De CIO’s gaven daarnaast aan dat ze hun wereldwijde IT-bestedingen, die als gevolg van de coronacrisis in een stroomversnelling zijn gekomen, hoogstwaarschijnlijk niet zullen terugschroeven. De meerderheid van de respondenten (74 procent) is van plan om de bestedingen op te voeren, en bijna de helft (43 procent) denkt die met ruim 10 procent te zullen verhogen.

“Het was bijzonder interessant om te zien dat CIO’s vonden dat zij sneller kunnen bewegen dan hun concurrenten waar het om traditionele IT-gebieden ging, maar aangaven dat er sprake was van ambitiekloven in gebieden die wellicht nieuw of afwijkend zijn”, zegt Keri Gilder, de CEO van Colt. “Dat betekent dat er nog het nodige werk moet worden verricht, zeker als het gaat om klantgerichtheid en op het gebied van de inzet van technologie om positief aan de wereld bij te dragen. Voor CIO’s is samenwerken met externe partners van cruciaal belang om die problemen op te lossen en hun doelstellingen te realiseren.” 

Colt werd aangemerkt als ‘Visionary’ in het “Gartner 2021 Magic Quadrant for Network Services” en werd in 2021 door Frost & Sullivan bekroond met de European Customer Value Leadership Award. Colt’s recente brancheleidende Net Promotor Score (NPS) geeft blijk van de sterke motivatie van de medewerkers van Colt.

Meer informatie en een exemplaar van het rapport ‘Uncover the CIO Mindset’ zijn beschikbaar op https://www.colt.net/go/the-cio-mindset/.

Uncover the CIO Mindset

PDF - 1.8 Mb
Keri Gilder, de CEO van Colt
Keri Gilder, de CEO van Colt

Over het rapport

In het kader van dit onderzoek sprak Colt met CIO’s in Azië, Europa, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Intuit Research stond Colt bij door kwantitatieve online vraaggesprekken te houden in samenwerking met Kantar Research. Dit resulteerde in antwoorden van 250 CIO’s die actief waren bij bedrijven met meer dan 5.000 werknemers. Er werden daarnaast uitvoerige vraaggesprekken met twee CIO’s. Een daarvan was actief bij een grote Amerikaanse retailer en de ander bij een wereldwijd opererende Britse aanbieder van professionele diensten. Deze vraaggesprekken boden Colt aanvullende informatie en inzichten die ter aanvulling dienden op het onderzoek onder de 250 CIO’s.

Over Colt

Colt richt zich op de kracht van connectiviteit om de manier waarop de wereld werkt te transformeren. Het Colt IQ Network verbindt meer dan 900 datacenters en meer dan 29.000 aangesloten gebouwen in de grootste zakencentra van Europa, Azië en Noord-Amerika. 

Colt begrijpt waar zakelijke connectiviteit aan moet voldoen en biedt high-performance en high-bandwidth oplossingen waarop bedrijven kunnen bouwen. Tot de klanten behoren data-intensieve organisaties in meer dan 210 steden in meer dan 30 landen. Colt is erkend als innovator en pionier op het gebied van software defined networks (SDN) en network function virtualisation (NFV). Colt is een privaat bedrijf en is één van de financieel gezondste bedrijven in de sector. Hierdoor is het in staat om de beste klantervaring te bieden, tegen een competitieve prijs. Bezoek www.colt.net voor meer informatie.

Steffy Bruyninx

Steffy Bruyninx

PR Consultant, Evoke

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be