CO2Logic beloont beste slogans Youth For Climate

In maart en mei komen winnaars uit de bus in drie categorieën

Brussel, 12 februari 2019 - Om de klimaatspijbelaars die wekelijks betogen een hart onder de riem te steken, organiseert het onafhankelijk klimaatadviesbureau CO2Logic een wedstrijd voor de meest wetenschappelijk onderbouwde slogan, de meest impactvolle en de leukste. Zowel begin maart als eind mei wordt in elke categorie een winnaar gekozen. “Voor het eerst sinds de start van CO2Logic 13 jaar geleden hebben we het gevoel dat er verandering op til is. We willen deze jongeren dan ook ondersteunen.”

Vol bewondering kijkt het onafhankelijke klimaatadviesbureau CO2Logic naar de duizenden klimaatspijbelaars die wekelijks op straat komen voor het klimaat. Als bureau gespecialiseerd in het berekenen, reduceren en compenseren van de CO2-uitstoot, adviseert CO2Logic al meer dan 13 jaar bedrijven om hun klimaatimpact te verminderen. Het agentschap beseft als geen ander dat verandering nodig is om de klimaatopwarming tegen te gaan en is dan ook bijzonder opgetogen dat dankzij de klimaatspijbelaars hun advies en verwittigingen niet langer in dovemansoren vallen.

“Al jaren zetten wij in op sensibilisering en steunen wij klimaatprojecten om de CO2-uitstoot te verminderen”, vertelt Antoine Geerinckx, zaakvoerder van CO2Logic. “Er is dringend nood aan een kentering en we zijn verheugd dat de jeugd dat ook aanvoelt. Met de betogingen verhogen ze de druk op de overheid en zetten ze mensen aan het denken. Voor het eerst sinds de klimaattop in Parijs (COP21) hebben we dan ook het gevoel dat er echt verandering op til is. Wij steunen deze jongeren en willen hen via deze wedstrijd een extra duwtje in de rug geven.”

Meest wetenschappelijke slogan
De komende maanden gaat CO2Logic op zoek naar de 1) meest wetenschappelijk onderbouwde, 2) de meest impactvolle en 3) de leukste slogan. In elke van deze drie categorieën krijgt de winnaar een prijs ter waarde van 500 euro.

In de categorie ‘meest wetenschappelijk onderbouwde slogan’, gaat CO2Logic op zoek naar een betoger die zijn huiswerk heeft gemaakt en oplossingen of cijfermateriaal communiceert via zijn slogan. Voor de winnaar in deze categorie zal CO2Logic een klimaatproject naar keuze steunen in naam van de school. De winnaar in de categorie ‘meest impactvolle slogan’ krijgt dan weer 8 GO PASS’en met elk tien ritten. Zo kan hij of zij kosteloos naar de volgende klimaatmarsen reizen. Ten slotte krijgt de scholier met de leukste slogan 20 herbruikbare drinkflessen van Klean Kanteen cadeau.

Deelnemen
Wie wil deelnemen kan een foto van zichzelf met zijn of haar slogan op de klimaatmars delen via social media of posten op de Facebook-pagina van CO2Logic met de hashtags #YouthForClimate en #CO2Logic. Een jury bestaande uit medewerkers van CO2logic, Greentripper & Airscan.org zal begin maart de eerste winnaars bekendmaken. Eind mei, vlak voor de verkiezingen, worden nog eens drie klimaatspijbelaars beloond.


Over CO2Logic
CO2logic is een onafhankelijk klimaatadviesbureau dat gespecialiseerd is in het berekenen, terugdringen en compenseren van CO2-uitstoot. www.co2logic.com. CO2logic ontwikkelt en ondersteunt ook klimaatprojecten in ontwikkelingslanden (Burkina Fasso, Benin, Senegal,...), samen met lokale ngo’s. Deze projecten compenseren de restuitstoot aan CO2 van zijn klanten en partners. Het ‘CO2 Neutral’-label garandeert dat organisaties werkelijk hun klimaat impact aanpakken. (www.CO2-neutral-label.org).

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

[email protected]

www.evokepr.be