CBRE verkleint afvalberg van klanten dankzij herbruikbare bekers van Selecta

‘Geen gezeur’-wasservice helpt organisaties voldoen aan strengere wetgeving rond wegwerpbekers

Dordrecht, 4 april 2024 - CBRE, een wereldwijd dienstverlener en investeerder in commercieel vastgoed, introduceert bij haar klanten de ‘Geen Gezeur’-wasservice van Selecta. Werknemers drinken zo uit kwalitatieve herbruikbare koffiebekers die door Selecta ingezameld en gereinigd worden. Dankzij dit initiatief verkleinen klanten van CBRE hun afvalberg aanzienlijk en zijn ze beter gewapend tegen de immer strenge wetgeving rond recycling.

Met 'Geen Gezeur’ ontzorgt Selecta organisaties die hun ecologische voetafdruk willen verkleinen. Als Europees marktleider op het vlak van foodtech ondersteunt het organisaties die willen overschakelen op herbruikbare koffiebekers. Deze gaan minstens tweehonderd wasbeurten mee. Selecta levert deze kwalitatieve bekers en organiseert de logistiek, inclusief ophaling en reiniging in een eigen wasstraat. “Door bedrijven op deze manier te ontzorgen en de drempel zo laag mogelijk te leggen, stimuleren we hergebruik en circulariteit in de bedrijfswereld”, legt Sjoerd Homminga, Procurement Leader Benelux bij Selecta uit. “Organisaties kunnen zo bovendien makkelijker hun duurzaamheidsdoelstellingen behalen en voldoen aan wettelijke normen door hun hoeveelheid wegwerpbekers te verminderen.”

Duurzaamheid en efficiëntie combineren

Facilitaire dienstverlener CBRE werkt als facilitair adviseur regelmatig samen met Selecta voor de installatie van koffiemachines en de levering van koffiebonen bij haar klanten. Daar voegt het nu de ‘Geen Gezeur’-service aan toe. Rob Mommersteeg, Manager Soft Services bij CBRE, introduceerde de dienstverlening reeds bij enkele klanten. "Wij zijn steeds op zoek naar oplossingen die duurzaamheid en efficiëntie combineren. Door te kiezen voor herbruikbare koffiebekers kunnen we niet alleen de ecologische impact minimaliseren, maar ook actief bijdragen aan het milieubewustzijn van onze klanten”, motiveert Mommersteeg.

Optimalisatie

Bij de introductie van ‘Geen Gezeur’ wordt tijdens de eerste weken de ophaling van de bekers steeds beter afgesteld op het effectieve bekergebruik door medewerkers. “In het begin werden gebruikte bekers te vaak opgehaald, waardoor inzamelbakken niet helemaal gevuld zijn. Die frequentie kunnen we vaak terugbrengen door minder ophaalmomenten in te plannen en de inzameling ter plaatse goed te organiseren. Zo is er minder transport, wat het duurzame aspect van deze service verder verbetert”, legt Rob Mommersteeg uit.

Beker bijhouden

CBRE en Selecta zijn zich bewust van de uitdagingen rond recycling, en werken nauw samen om ervoor te zorgen dat gebruikte bekers op de juiste manier worden gesorteerd en verwerkt. CBRE staat daarom in voor het sorteren en verzamelen van de bekers in ophaalbakken.

“Voor de medewerkers van onze klanten is het even wennen om hun beker de hele dag bij te houden, maar dat is intussen een gewoonte geworden”, merkt Mommersteeg. “We kijken ernaar uit om deze samenwerking met Selecta voort te zetten en bij meer bedrijven te introduceren", besluit hij.

 

Over Selecta Group ​
​Selecta Group, waarvan het hoofdkantoor sinds 1957 in Zwitserland is gevestigd, is een Foodtech-bedrijf met een toonaangevend netwerk voor zelfbedieningsdistributie in Europa, dat innovatieve gemaksvoedselservices en kwaliteitskoffiemerken van wereldklasse aanbiedt op de werkplek en in openbare ruimten. We zijn actief in de foodtechbusiness en werken voortdurend aan nieuwe innovaties en oplossingen. Dagelijks serveren we premium koffie en dranken, snacks en verse maaltijden aan meer dan 10 miljoen mensen in 16 landen in Europa. Met een jaarlijkse omzet van €1,4 miljard hebben we ons succes te danken aan onze ca. 6.200 hoogopgeleide, toegewijde en gepassioneerde Selecta-medewerkers die zich elke dag inzetten om miljoenen momenten van vreugde te creëren voor onze klanten en hun consumenten. Duurzaamheid is een integraal onderdeel van de manier waarop we zaken doen, gericht op de belangrijkste gebieden waarin we een positief verschil kunnen maken. Ga voor meer informatie naar www.selecta.com. 

Caitlin Muyllaert

Caitlin Muyllaert

PR Consultant, Evoke

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Tour & Taxis Havenlaan 86C bus 15 1000 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be