Bridgestone stimuleert duurzame oplossing laatste kilometer leveringen via samenwerking met Scoobic

  • Bridgestone en haar retailnetwerk gaan premium banden en onderhoud leveren voor elektrische voertuigen (EV's) van Scoobic.
  • De nieuwe Scoobic-voertuigen zullen worden uitgerust met de fleet management-technologie van Webfleet Solutions, die wagenparkbeheerders en bestuurders waarschuwt bij problemen, helpt bij het tijdig plannen van onderhoud en EV's efficiënt en effectief beheert. 
  • De overeenkomst omvat alle Europese landen waarin zowel Bridgestone als Scoobic actief zijn.

BRUSSEL, 9 februari 2022 – Bridgestone, wereldwijd marktleider in banden en rubber met oplossingen voor veilige en duurzame mobiliteit, en haar dochterbedrijf Webfleet Solutions, Europa's grootste leverancier van telematicaoplossingen, hebben een overeenkomst gesloten met Scoobic Urban Mobility, een bedrijf dat last mile delivery en stedelijke mobiliteitsdiensten aanbiedt via een vloot van 100% elektrische voertuigen. De overeenkomst biedt een geïntegreerd oplossingenpakket voor Scoobic-klanten. Alle nieuwe Scoobic-voertuigen zullen worden uitgerust met fleet management-technologie van Webfleet Solutions en met premium Bridgestone-banden. Bridgestone's retailnetwerk van servicepunten die gespecialiseerd zijn in banden en geïntegreerd auto-onderhoud, zal het elektrische wagenpark van Scoobic onderhouden en de banden vervangen wanneer nodig. 

De overeenkomst op Europees niveau dekt activiteiten in alle landen waar beide ondernemingen actief zijn. De diensten worden reeds aangeboden in Spanje, Frankrijk en Italië, en zullen binnenkort worden uitgebreid met de markten in Duitsland, Polen en het Verenigd Koninkrijk. ​ 

Scoobic wil een voortrekkersrol spelen in het segment van de "laatste kilometer"-bezorging in Europa, dat naar verwachting de komende jaren aanzienlijk zal groeien. Het bedrijf biedt publieke en private operatoren last mile delivery en stedelijke mobiliteitsdiensten aan via zijn vloot van 100% elektrische voertuigen, op basis van een pay-per-use-model. Tegelijk zal Scoobic de telematicagegevens gebruiken om geavanceerde proactieve onderhoudsdiensten aan te bieden aan zijn klanten, waaronder Correos, Amazon, Carrefour en Heineken.

In haar streven naar een duurzame toekomst van mobiliteit investeert Bridgestone om elektrische mobiliteit efficiënter en toegankelijker te maken voor bestuurders en wagenparken. Via een volledig geïntegreerde aanpak pioniert Bridgestone met eersteklas banden en bandentechnologieën voor EV's en speciale wagenpark- en mobiliteitsoplossingen. Daarnaast werkt Bridgestone samen met toonaangevende EV-fabrikanten als Fisker en Lightyear en biedt het bedrijf end-to-end-diensten aan in zijn EV-ready retail- en servicenetwerk. Deze overeenkomst met Scoobic is de nieuwste mijlpaal voor Bridgestone EMIA en komt kort na de aankondiging van het partnerschap met EV Box om de Europese oplaadinfrastructuur voor EV's uit te breiden.

Meer veiligheid en efficiëntie dankzij ultramoderne vlootbeheersystemen

Webfleet Solutions biedt geavanceerde, datagestuurde telematicaoplossingen voor wagenparkbeheer, die veiligere, efficiëntere en meer rendabele activiteiten mogelijk maken. De software-as-a-serviceoplossing van WEBFLEET kan door Scoobic-klanten worden gebruikt om de activiteiten efficiënt te beheren. Het omvat het EV-oplossingssysteem, dat informatie geeft over het batterijniveau, de oplaadtijd en de dichtstbijzijnde oplaadpunten. WEBFLEET geeft ook waarschuwingen wanneer wordt vastgesteld dat een voertuig moet worden gecontroleerd, waardoor de veiligheid wordt verhoogd en de stilstandtijd van voertuigen wordt beperkt.

Deze informatie is uiterst waardevol voor wagenparkbeheerders, omdat de gegevens hen in staat stellen hun personeelsplanning te optimaliseren op basis van de batterijlading van elk voertuig, terwijl ook de klantenservice wordt verbeterd en de rijnormen binnen het bedrijf worden aangescherpt. De informatie is van groot nut voor last mile-bestelbedrijven, die zo de meest geschikte routes kunnen plannen op basis van het resterende rijbereik tot het moment waarop moet worden opgeladen. Aangezien de Scoobic-voertuigen 100% elektrisch zijn, kunnen ze bovendien terecht in gebieden met strengere emissieregels.

Bridgestone's retailnetwerk inzetten voor EV-onderhoud

In de hele regio zal Bridgestone haar volledige retailnetwerk ter beschikking stellen aan Scoobic, zodat het bedrijf toegang heeft tot continu onderhoud van het wagenpark. Het Bridgestone's retail- en servicenetwerk, waaronder First Stop en Speedy, is helemaal klaar voor EV’s en zal de elektrische voertuigen van Scoobic voorzien van eersteklas banden en voertuigonderhoud. Daarnaast zal First Stop Spain ook oplaaddiensten leveren voor deze voertuigen via zijn groeiende netwerk van oplaadpunten.

Daniel Giroud, CSO van Bridgestone EMIA:

"We zijn verheugd om met Scoobic samen te werken aan een duurzamere en milieuvriendelijkere mobiliteit. De samenwerking onderstreept onze toezeggingen om een end-to-end pakket geïntegreerde diensten te leveren om veilige en duurzame mobiliteit mogelijk te maken, door de elektrificatie van wagenparken in de distributiesector te ondersteunen en de uitstoot van vervuilende gassen in steden te verminderen. Met vereenvoudigd EV-beheer, opladen en onderhoud helpen we bedrijven om hun elektrische voertuigen op een slimmere en meer winstgevende manier te beheren". 

Jose Maria Gómez, CEO van Scoobic, vult aan:

"Deze overeenkomst heeft veel voordelen voor de klanten van Scoobic. Het biedt hen de mogelijkheid om de efficiëntie van hun personeelsbestand tot 30% te verbeteren, terwijl ze ook hun bedrijf koolstofvrij kunnen maken en hun ecologische voetafdruk in de steden kunnen verkleinen. Bovendien zullen ze ook kunnen profiteren van de ultramoderne, innovatieve, vlootbeheersystemen en optimalisatietools die Webfleet Solutions aanbiedt, evenals van een zeer ervaren en wijdvertakt netwerk van autoservicecentra voor onderhoud".
De elektrische voertuigen van Scoobic
De elektrische voertuigen van Scoobic

Media informatie: Liesbeth Denys, Director Public Affairs and Communications Brigestone EMIA: +32 478 78 26 22.

Over Bridgestone in Europa, Rusland, het Midden-Oosten, India en Afrika
Bridgestone in Europa, Rusland, het Midden-Oosten, India en Afrika (Bridgestone EMIA) is de regionale Strategic Business Unit van Bridgestone Corporation, wereldwijd marktleider op het gebied van banden en rubber die voortbouwt op haar expertise om oplossingen te bieden voor veilige en duurzame mobiliteit. Bridgestone EMIA heeft haar hoofdkantoor in Zaventem (België), telt meer dan 20.000 werknemers en is actief in 40 landen in de regio. Bridgestone biedt een gevarieerde productportfolio van eersteklas banden en geavanceerde oplossingen, ondersteund door innovatieve technologieën, die de manier waarop mensen zich over de hele wereld verplaatsen, wonen, werken en recreëren verbeteren.

Voor meer informatie over Bridgestone EMIA, bezoek www.bridgestone-emia.com en press.bridgestone-emia.com. Volg ons op Facebook, Instagram, YouTube en LinkedIn.

Over First Stop
First Stop is een pan-Europees netwerk van leveranciers die gespecialiseerd zijn in banden en uitgebreid auto-onderhoud. In Spanje en Portugal telt het netwerk 400 autoservice centra. In Europa is het First Stop netwerk gevestigd in 25 landen en heeft het meer dan 2.000 verkooppunten. 

Het doel van First Stop is om aan de behoeften en verwachtingen van zijn klanten te voldoen, altijd strevend naar uitmuntendheid in kwaliteit en klantenservice, altijd en overal de beste service bieden, door middel van een bedrijfsconcept dat vertrouwen, professionalisme en prestige uitstraalt.

Daarom hebben we het concept van "Trusted Car Service Centre" ontwikkeld en versterkt, en breken we met het traditionele idee van garages. De First Stop centra winnen aan klantenbinding door een uitgebreide service te bieden die erop gericht is hun voertuig in optimale conditie te houden, niet alleen de banden. Om dit te bereiken beschikken ze over moderne faciliteiten, hooggekwalificeerde vakmensen, die objectief advies geven, een nationale en Europese dekking hebben, duidelijke prijzen hanteren en een compleet pakket kwaliteitsproducten aanbieden (banden en andere producten die verband houden met auto-onderhoud)

Over Webfleet Solutions – onderdeel van Bridgestone
Webfleet Solutions is een van ‘s werelds leidende leveranciers van telematica-oplossingen voor wagenparkbeheer, voertuigtelematica en diensten voor connected cars. Het WEBFLEET-platform wordt door bedrijven van elke omvang gebruikt om de efficiëntie van wagengebruik te verbeteren, operationele kosten te verlagen, continue ondersteuning van chauffeurs te bieden en de algehele efficiëntie van de vloot te verhogen. Webfleet Solutions levert diensten voor verzekeraars, verhuur- en leasebedrijven auto-importeurs en dienstverleners voor zowel bedrijven als consumenten. Meer dan 50.000 klanten maken wereldwijd gebruik van Webfleet Solutions en beschikken zodoende over het grootste ondersteuningsnetwerk en het breedste scala aan sectorspecifieke toepassingen en integratietools in de sector. Webfleet Solutions biedt klanten de hoogste standaarden van beveiliging, integriteit en beschikbaarheid van diensten die gecertificeerd zijn volgens ISO/IEC 27001:2013 (audit in november 2020) en biedt daarnaast de maatschappij de hoogste standaarden van duurzaamheid volgens ISO/IEC 14001:2015 (audit in november 2020).

Webfleet Solutions is onderdeel van Bridgestone Europe NV/SA (“Bridgestone”), een dochteronderneming van Bridgestone Corporation, een wereldwijde leider in banden en rubber die daarmee voortbouwt op de expertise in het leveren van oplossingen voor veilige en duurzame mobiliteit. 

Ga voor meer informatie naar webfleet.com. Volg Webfleet Solutions op Twitter @WebfleetNews. Meer informatie over Bridgestone in de regio EMIA is te vinden op www.bridgestone-emia.com en in de perskamer van Bridgestone.

Over Scoobic ​
Scoobic Urban Mobility is een Spaans ingenieurs- en designbedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwerp, de productie en de verkoop van 100% elektrische voertuigen bestemd voor laatste-kilometer-leveringen.

Scoobic brengt haar voertuigen op de markt in de categorie aankoop, leasing en pay-per-use, in volle expansie, en actief in Spanje en in het buitenland in landen als Frankrijk, Italië en Oostenrijk.

Scoobic wil een nieuw concept van elektrische voertuigen aanbieden, specifiek ontworpen voor steden, 100% elektrische laatste kilometer bestelwagens die het aantal ongevallen verminderen dankzij hun innovatieve gepatenteerde veiligheidssystemen, die toelaten om de stedelijke laatste kilometer logistiek om te vormen tot een nieuw model waarbij de uitstoot vermindert, steden aan leefbaarheid winnen voor hun inwoners en de efficiëntie van laatste kilometer leveringsbedrijven wordt verbeterd.

Mattias Brants

Mattias Brants

PR Consultant, Evoke

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Tour & Taxis Havenlaan 86C bus 15 1000 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be