Belgisch e-mobility consultant Guy Salens geeft boost aan elektrische motorfietssector

Website ‘motorguy.eu’ biedt kennis en ondersteuning voor elektrische motorfiets- en scooterfabrikanten over heel de wereld

Vremde, 3 augustus 2021 - Guy Salens, Belgisch expert in elektrische motorfietsen en scooters, wil via de nieuwe website ‘Motorguy’ en verschillende andere initiatieven de LEV-sector (Light Electric Vehicles) sneller doen groeien. Terwijl in de auto- en fietswereld het ene na het andere merk een elektrisch model lanceert, komt de elektrische motorfiets- en scootermarkt niet echt op kruissnelheid. Dat komt niet in het minst door een gebrek aan heldere informatie voor potentiële klanten. Door motorfabrikanten te informeren en te ondersteunen met zijn ervaring en expertise wil Guy Salens hier verandering in brengen.

Alle grote auto- en fietsmerken zetten massaal in op elektrisch rijden, maar sommige traditionele motorfabrikanten hebben hun start gemist. Nieuwe start-ups zoeken zelf alternatieve retailmogelijkheden en de elektrische motorfietsexpert Guy Salens wil hen daarbij helpen. De dieselgatekwestie was een extra trigger voor zijn interesse in duurzame mobiliteit, in het bijzonder voor de ontwikkeling en evolutie van elektrische motorfietsen. 

“Als enthousiaste motorrijder heb ik vier jaar geleden de kleine wereld van elektrische motorfietsen ontdekt en wilde ik bijdragen aan de uitbreiding daarvan. Vandaag is de digitale transformatie in de meest uiteenlopende sectoren in volle gang en is de elektrische motorfiets- en scooterwereld dus meer dan ooit klaar voor een inhaalmanoeuvre. Veel start-ups over heel de wereld brengen momenteel dan ook hun modellen van elektrische motorfietsen zelf op de markt en ik wil ze hierbij zo goed mogelijk begeleiden”, vertelt Guy Salens.

Kennis toegankelijk voor iedereen

Door veelvuldig contact met geïnteresseerden in de elektrische motorfietssector, merkte Guy Salens de behoefte aan meer heldere informatie en begeleiding. Daarom besloot hij aan de slag te gaan als onafhankelijk raadgever in de LEV-wereld. Hij richtte recent de website motorguy.eu op waar hij elektrische motorfiets- en scooterfabrikanten van over heel de wereld begeleidt bij hun communicatie. 

Daarnaast wil hij onder meer bedrijven, steden en gemeenten ondersteunen met advies omtrent topics zoals innovatieve last mile cargo-oplossingen en smart mobility. Motorfietsdealers die een gedeeltelijke of volledige ‘electric switch’ willen maken, kunnen bij Motorguy terecht voor betrouwbaar merkenadvies. In 2017 lanceerde Guy Salens al de Engelstalige informatiewebsite THE PACK “Electric Motorcycles News”, waarop hij zijn kennis en ervaring breed toegankelijk maakt. 

“Als Motorguy wil ik mijn expertise, kennis en contacten inzetten om de markt actief te benaderen en verschillende oplossingen aan te reiken. Hoewel COVID-19 alles heeft vertraagd, zal ik vanaf dit najaar alvast deelnemen aan diverse nieuwe E-events die kunnen bijdragen aan mijn missie om die nieuwe mobiliteit tot bij een groter publiek te brengen.”

E-center

Eerder dit jaar richtte Guy in Nederland samen met de Nederlandse motordealer en -importeur Gert-Jan Rongen het E-center op. “Het centrum bevindt zich op de Automotive Campus in Helmond en legt de nadruk op zowel betrouwbare informatie als verkoop en service in de Benelux. Anderzijds wil het voldoen aan de vraag vanuit verschillende technische opleidingen naar betrokkenheid bij deze nieuwe elektrische evolutie. Bovendien krijgen de vele internationale start-ups binnen de elektrische motorsector via het E-center de kans om bekend te worden en te groeien in de Benelux”, besluit Guy Salens.

Over Guy Salens

Na meer dan 30 jaar zijn eigen grafisch ontwerpstudio te hebben geleid, breidt de Belg Guy ‘Motorguy’ Salens zijn diensten uit om zijn passie voor elektrisch rijden te volgen. De combinatie met zijn ervaring in marketing en communicatie is ongetwijfeld een meerwaarde voor deze nieuwe markt. Zo evolueerde hij tot een onafhankelijk e-mobility consultant gespecialiseerd in lichte elektrische voertuigen. Als consultant realiseert hij communicatieopdrachten voor elektrische motorfiets- en scooterfabrikanten en adviseert hij bedrijven, steden en gemeenten die nieuwe elektrische mobiliteitsoplossingen willen integreren. De andere drie hoofddiensten die Guy Salens aanbiedt zijn: content marketing via zijn Engelstalige informatiewebsite THE PACK “Electric Motorcycles News”, het uitwerken van een brand communication strategy en verkoop via het E-center, een multimerkenshop waarbij hij als co-founder en coördinator samen met de Nederlandse motordealer en -importeur Gert-Jan Rongen nieuwe elektrische motormerken naar de Benelux brengt. 

Steffy Bruyninx

Steffy Bruyninx

PR Consultant, Evoke

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Contact

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

[email protected]

www.evokepr.be