Automerken OMODA en JAECOO willen wereldwijd 1,5 miljoen auto’s verkopen tegen 2030 

Wuhu, China, 13 mei 2024 - Tijdens de Beijing International Automotive Exhibition en een persconferentie in zijn hoofdkantoor in Wuhu vorige week kondigde de Chinese autogroep Chery zijn strategie voor 2030 voor de merken OMODA en JAECOO aan: wereldwijd 1,5 miljoen auto’s verkopen. OMODA en JAECOO willen de snelst groeiende automerken worden door in meer dan 60 markten actief te zijn via meer dan 3.000 dealers. 

In minder dan een jaar tijd hebben OMODA en JAECOO hun aanwezigheid uitgebreid naar meer dan veertig markten wereldwijd, met een netwerk van meer dan 873 dealers. Ze behaalden ook op een jaar tijd een mijlpaal van 160.000 verkochte auto's via een verbeterde merkstrategie en verkoopstructuur, waarmee ze zich kunnen profileren als een van 's werelds snelst groeiende automerken. Voor hun strategie voor 2030 zullen de merken hun inspanningen op het gebied van marktuitbreiding, netwerkopbouw, merkontwikkeling, productlay-out en ecologische strategie blijven opvoeren onder het thema 'Nieuwe energie, een nieuw ecosysteem, een nieuw tijdperk'.

Europese groei dankzij hoge kwaliteit

In februari van dit jaar lanceerden OMODA en JAECOO hun Europese strategie met hun intrede in Spanje, gevolgd door de opening van hun eerste Europese fabriek in Barcelona voor hernieuwbare energie in april. De merken streven ernaar om voet aan grond te zetten in meer dan zestig landen en wereldwijd wagens bij de klant te brengen via meer dan 3.000 dealers. Deze zomer zullen de automerken ook worden gelanceerd op de Belgische markt.

In tegenstelling tot traditionele merken concentreerden OMODA en JAECOO zich aanvankelijk op het veroveren van streng gereguleerde EU-markten. Ze optimaliseren voortdurend hun bedrijfsstructuur om te voldoen aan strenge regelgeving, waardoor ze wereldwijd flexibeler worden. Deze aanpak stelt hen in staat om producten en diensten van topkwaliteit te leveren op wereldwijde schaal en een ondersteunend systeem op te bouwen om een verkoopvolume van 1,5 miljoen voertuigen te bereiken in overeenkomstige segmenten.

Derek Du, Managing Director Benelux van Chery, concludeert: "Ik geloof sterk in onze visie om de wereld van mobiliteit te veranderen en ben ervan overtuigd dat onze toewijding aan innovatie en duurzaamheid ons zal blijven leiden naar nieuwe hoogten. We hopen dat we tegen 2030 een marktaandeel van bijna 10% kunnen bereiken binnen hetzelfde niveau van voertuigsegmenten. We zijn alleszins klaar voor ons nieuwe tijdperk.”

Voortdurende innovatie: introductie van nieuwe modellen

OMODA en JAECOO zullen hun gedifferentieerde productpositioneringsstrategie voortzetten, met plannen om hun productmatrix in de komende twee tot drie jaar verder te verfijnen en nieuwe toonaangevende modellen te ontwikkelen. Binnenkort worden de OMODA 5 (SUV met verbrandingsmotor) en OMODA E5 (elektrische SUV) samen met de middelgrote PHEV off-road SUV JAECOO J7 in ons land geïntroduceerd. Tijdens een recente persconferentie van Chery, bijgewoond door meer dan 3.000 dealervertegenwoordigers uit meer dan 80 landen en regio's, werden ook het tweede wereldwijde model, de OMODA 7, en de ‘Off-Road First Class’ JAECOO 8 onthuld. Dit laatste model werd ook eerder samen met de OMODA E5 en J7 PHEV gepresenteerd aan het grote publiek op de Beijing International Automotive Exhibition. Alle EV- en PHEV-producten van OMODA en JAECOO, die voldoen aan wereldwijde standaarden, zullen ook worden geïntroduceerd in elk marktsegment, inclusief België.

Groene filosofie

OMODA en JAECOO integreren hun groene en koolstofarme filosofie niet alleen in hun productontwerp en productie, maar ook in merkactiviteiten en management. Zo is hun wereldwijde platform voor openbaar welzijn ‘GREEN OJ’ bijvoorbeeld gericht op groene activiteiten zoals het behoud van moerasgebieden, vegetatiebescherming, biodiversiteit en oceaanbeheer via technologische innovaties in hernieuwbare energie en systeemefficiëntie. Ook de samenwerking met wereldwijde partners staat centraal in hun ambitie voor een groene toekomst.

Over Chery

Chery Group werd opgericht in 1997 en zijn dochteronderneming, Chery Automobile, is een van China's eerste automerken in eigen beheer die meer dan een miljoen voertuigen verkocht en internationaal actief is. In 2023 groeide de verkoop van Chery Group voor het twaalfde jaar op rij, met een cumulatieve verkoop van 1.881.316 voertuigen, goed voor een groeitempo op jaarbasis van 52,6%. In januari en februari 2024 behaalde de Chery Group een gecumuleerde autoverkoop van 348.019 voertuigen, 69,5% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Op dit moment heeft de Chery Group wereldwijd meer dan 13 miljoen klanten, waaronder 3,35 miljoen internationale gebruikers. Chery beschouwt onafhankelijke innovatie als zijn kernstrategie, door een productinnovatiesysteem op te zetten met een focus op technologische R&D en een kwalitatieve gebruikerservaring. Acht grote R&D-centra, waaronder die in Noord-Amerika, Zuid-Amerika en Europa, zijn met succes opgericht. Eind 2023 heeft Chery meer dan 29.000 patenten aangevraagd en meer dan 18.000 geautoriseerde patenten verkregen, waarmee het bedrijf zich in de voorhoede van de industrie positioneert. Chery is wereldwijd actief in meer dan 80 landen en regio's.

Over OMODA

OMODA verkent het slimme, elektrische autotijdperk. Het automerk is toegewijd aan het verkennen van innovaties in voertuigen en intelligente productie, intelligente auto-oplossingen en innovatie op het gebied van energie. OMODA zet zich in voor het bouwen van innovatieve bedrijfsmodellen waarin de bestuurder centraal staat, het verkennen van toekomstgerichte transporttechnologieën, het bouwen van duurzame groene ecosystemen en filantropie. OMODA streeft ernaar om wereldwijd hoogwaardige voertuigen en service aan te bieden. Momenteel verkent OMODA de nieuwe energiesector en werkt het een "Lifestyle of Health and Sustainability" (LOHAS) strategie uit die verder gaat dan auto's en tegemoetkomt aan het wereldwijde streven naar een beter leven.

Over JAECOO

JAECOO leidt de nieuwe stedelijke off-roadtrend met een uitzonderlijke vierwielaandrijving, opmerkelijke veiligheidsfuncties en toekomstgerichte intelligente technologieën. Het merk combineert luxe met het vakmanschap van internationale ontwerpteams, waardoor een nieuwe standaard wordt gezet voor SUV's. In de toekomst zal JAECOO duurzame ontwikkeling actief promoten, door all-road capaciteiten te combineren met nieuwe energie-oplossingen, en zo efficiëntere en milieuvriendelijkere off-road prestaties creëren om stedelingen een comfortabelere en groenere reiservaring te bieden.

Steffy Bruyninx

Steffy Bruyninx

PR Consultant, Evoke

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be