ARC en Webfleet simuleren een dag uit het leven van een transport- en logistieke organisatie anno 2023

Ecosysteem van geïntegreerde digitale oplossingen verzorgt volledige bedrijfsprocessen van transportbedrijven

Brussel, 27 april - Op 10 mei organiseert telematica-integrator ARC als partner van Bridgestone en Webfleet, wereldleiders in voertuigvolg- en vlootbeheersystemen, een technologie-informatiedag voor transport- en logistieke bedrijven. Samen met Dashdoc, LogiApp en SD Worx zullen ze in het logistieke demo- en innovatiecentrum Log!Ville te Niel toelichten hoe innovatieve technologieën en systeemintegraties gehele bedrijfsprocessen stroomlijnen, gaande van orderverwerking en levering tot facturering en loonadministratie.

Fleet management- en technologie-experten komen op 10 mei 2023 samen in het logistieke demo- en innovatiecentrum Log!Ville in de Vlaamse gemeente Niel om een dag uit de werking van een transportbedrijf te simuleren. Het evenement volgt een chronologisch trajectverloop gebaseerd op de dagelijkse activiteiten van een logistieke organisatie en deskundige sprekers zullen stap voor stap meer vertellen over hoe digitalisering veelvoorkomende struikelblokken elimineert.

“De logistieke wereld is de laatste jaren onderhevig aan steeds meer veranderingen die elkaar sneller opvolgen. Dit maakt het voor wagenparkbeheerders steeds uitdagender om de best passende oplossingen te vinden om hun wagenpark optimaal in te zetten en te beheren. Samenwerkingen met innovatieve bedrijven en integraties met nieuwe technologieën zijn cruciaal voor verdere succesvolle ontwikkelingen”, zegt Lucas Avink, Head of Sales bij Webfleet Benelux.

Ecosysteem van oplossingen

Met het voertuigvolgsysteem van Webfleet, een fleet management-oplossing dat gegevens zoals locatie, brandstofverbruik en rijtijden verzamelt, zag het dochterbedrijf van Bridgestone een geschikte kans om samen met partnerorganisatie ARC meerdere partijen samen te brengen en het potentieel van verticale systeemintegraties te demonstreren.

Bijgevolg nemen de sprekers tijdens de informatiedag niet enkel vlootbeheer onder de loep, maar hebben ze een gerichte focus op het grotere plaatje, namelijk: hoe de orderverwerking, planning, registratie van activiteiten, verwerking van administratie en verloning kunnen worden geoptimaliseerd door de integratie van bestaande technologieën. Op deze manier krijgen transportbedrijfsleiders en -besluitnemers tijdens het event een duidelijk overzicht van het huidige ecosysteem van digitale oplossingen en kunnen ze die concreet inschakelen zodat hun organisatie er voordeel kan uithalen.

“Aan de hand van concrete voorbeelden willen we duidelijk maken welke optimalisaties er mogelijk zijn voor de dagelijkse praktijken van een transportorganisatie door in te zetten op digitalisering. Ik kijk ernaar uit om samen met onze partners te illustreren hoe huidige technologieën en eenvoudige integraties de efficiëntie van processen kunnen verhogen”, zegt Nicolas Mulders, zaakvoerder van ARC.

Divers aanbod aan expertise

Nicolas van ARC zal het evenement inleiden met een inspiratiesessie rond de toegankelijkheid van digitale oplossingen en de innovatieve mogelijkheden waarmee bedrijven hun verouderde processen kunnen transformeren, voor bijvoorbeeld een efficiënte overstap naar het elektrische tijdperk. Hierna volgen verschillende presentaties onderbouwd met unieke vakkennis over hoe transportbedrijven hun processen kunnen optimaliseren:

  • Dashdoc biedt inzichten over transportadministratie en hoe ritten manueel of automatisch efficiënt gepland kunnen worden.
  • Webfleet en ARC gaan dieper in op het kostenbesparende potentieel van voertuigvolgsystemen en op welke manier real-time data unieke inzichten genereren.
  • LogiApp legt uit hoe zij met een volwaardige boordcomputer de administratieve opvolging van de activiteiten van de chauffeur verzorgen.
  • SD Worx vertelt meer over de efficiënte verwerking van administratie, facturatie en loonadministratie, en onthult een nieuwe tool voor de automatische creatie en verspreiding van het digitaal prestatieblad van de chauffeur in een online payrolldossier.

Over ‘Een dag uit het leven van een transport en logistieke organisatie anno 2023’
Datum: 10 mei 2023 te Log!Ville.

Interesse? Schrijf u dan hier in.

Over Webfleet ​
Webfleet is Bridgestone's wereldwijd vertrouwde fleet management oplossing. Meer dan 60.000 bedrijven over de hele wereld gebruiken het om de efficiëntie van het wagenpark te verbeteren, chauffeurs te ondersteunen, de veiligheid te vergroten, de regelgeving na te leven en duurzamer te werken. Al meer dan 20 jaar voorziet het wagenparkbeheerders van datagestuurde inzichten die hen helpen hun activiteiten te optimaliseren. 

Webfleet omarmt de missie van Bridgestone Mobility Solutions om de wereld naar een duurzame toekomst te brengen met datagestuurde mobiliteitsoplossingen en draagt bij aan de levering van The Bridgestone E8 Commitment. Deze brede, wereldwijde bedrijfsverplichting definieert duidelijk de waarde die Bridgestone belooft te leveren aan de maatschappij, klanten en toekomstige generaties in acht aandachtsgebieden: Energy, Ecology, Efficiency, Extension, Economy, Emotion, Ease en Empowerment. Deze bieden een kompas als leidraad voor strategische prioriteiten, besluitvorming en acties op elk gebied van het bedrijf.

Meer informatie op: webfleet.com. Volg ons op Twitter: @WebfleetNews. Ga voor meer informatie over Bridgestone in de regio EMIA naar www.bridgestone-emia.com en de Bridgestone Newsroom.

Over ARC
ARC positioneert zich als integrator van telematica, Internet-of-Things en automotive oplossingen.

Of u nu een voertuig wil opvolgen, een bestuurder wil bijstaan in zijn uitdagingen op de baan, een laadruimte wil beveiligen of machines wil beheren, ARC helpt uw bedrijfsvoering dankzij het slim inzetten van technologie. Van de keuze voor de geschikte oplossing tot de begeleiding bij het ingebruikname en de ondersteuning achteraf.

Met ARC kiest u voor een betrouwbare ploeg, gepassioneerde mensen die met meer dan 45 jaar ​ ervaring dagelijks voor u en uw team klaar staan. 

Mathieu Strobbe

Mathieu Strobbe

PR Consultant, Evoke

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Neem contact op met

Witte Patersstraat 4 1040 Brussel

+32 (0)2 740 43 32

info@evokepr.be

www.evokepr.be