100 Limburgse ondernemers blikken 100% tevreden terug op hun culinaire “business blind date”

100 Limburgse ondernemers blikken 100% tevreden terug op hun culinaire “business blind date”

Limburg, 25 november 2021 – Vandaag gingen 100 Limburgse ondernemers met elkaar op “blind date” in gekende sterrenrestaurants JER, De Kristalijn, Magis, De Mijlpaal en Altermezzo. Via een conversation starter op tafel, opgesteld op basis van hun unieke persoonlijkheidsprofiel, konden de duo’s het gesprek aanknopen. Na afloop scoorden ze punten voor het eten, sfeer en gezelligheid.

Begin oktober lanceerde JCI Limburg haar nieuw project: ‘Matched! By JCI’. Het decor voor deze blind dates waren vijf Limburgse toprestaurants: J.E.R., De Kristalijn, Altermezzo, Magis en De Mijlpaal.

Met dit project anticipeerde JCI Limburg op een verstrenging van de coronamaatregelen. “Deze blind dates zijn een veilige manier om ondernemers samen te brengen”, legt voorzitter Bart Van Proeyen uit. “Ze kunnen elkaar persoonlijk leren kennen zonder al te veel nauwe contacten. We zagen de geweldige Limburgse sterrenrestaurants als de ideale locatie voor deze originele business meeting.”

"Deze blind dates zijn een veilige manier om ondernemers samen te brengen" - Bart Van Proeyen, voorzitter JCI Limburg

Bijna 150 jonge ondernemers zeiden “ja” tegen deze unieke kans. Slechts 100 gelukkigen werden door JCI Limburg geselecteerd. Na een matching via de software van HR Techbedrijf Thalento ontvingen ze elk een “conversation starter” op tafel, met inzichten omtrent raakvlakken en verschilpunten in hun persoonlijkheid. Daarnaast kregen ze tips over hoe ze die persoonlijkheidskenmerken kunnen inzetten om samen te werken en meerwaarde te creëren voor onze Limburgse economie.

Complementaire duo's
De ondernemingszin was bij vele ingeschrevenen duidelijk aanwezig op basis van hun persoonlijkheids- en motivatiecriteria: de deelnemers twijfelen niet aan hun eigen competenties en deinzen niet terug voor risico’s. De gevormde duo’s zijn allen complementair aan elkaar. Ze zullen elkaar niet enkel aanvullen maar daarnaast ook uitdagen. Zo kunnen ze als duo het beste in elkaar naar boven halen.”

Naast 40 duo-tafels waren er ook 3 ‘Captain Tables’ voorzien. Aan deze tafels konden een viertal beloftevolle ondernemers meteen kennismaken met andere ondernemers (zelfs voormalige winnaars van de JCI Award zoals Wouter Uten en Sven Martens), investeerders uit BAN Vlaanderen en verschillende overheden zoals Provincie Limburg, Stad Genk en Stad Hasselt. Ook de netwerkorganisaties VKW Limburg, Unizo Limburg, Netwerk Ondernemen en BNI ondersteunden mee dit project.

Punten voor eten, sfeer en economisch samenwerkingspotentieel
Wat waren de punten voor het eten, sfeer en gezelligheid? Als je het aan deelnemer Kurt Dekeyzer van PSG Creative vraagt: “12 op 10. We gaan zeker nog samen skiën.”

En voor economisch samenwerkingspotentieel? Gedeputeerde Tom Vandeput: Onze economische beleidsstrategie richt zich op het creëren van een sterk investeringsklimaat voor onze bedrijven en starters. Met POM Limburg creëren we nieuwe ruimte om te ondernemen en ondersteunen we met LSU startend ondernemerschap.

De geplande economische campussen – Health, Bouw, Logistieke en Maakcampus – worden dé hotspots voor bedrijfsinnovatie en samenwerking tussen start-ups en mature bedrijven. Wij geloven zeer sterk dat bedrijfssamenwerking kan leiden tot innovatie, meer omzet en jobs en dus tot bedrijfsgroei. Het matchingconcept van JCI past hierin volledig.”

Nog enkele mooie woorden:

- Schepen van Economie voor Stad Genk Toon Vandeurzen: “De concepten van JCI liggen in het verlengde van het economisch beleid dat wij als stad al jaren voeren: ondernemers koesteren, ondernemers begeleiden, ondernemers verbinden en ondernemers laten groeien. In die zin zijn JCI en stad Genk al jaren een match.”

- Schepen van Economie voor Stad Hasselt Rik Dehollogne: “Stad Hasselt trok het afgelopen jaar zeer overtuigd de kaart van 'Koop Lokaal'. Zowel wat betreft het sensibiliseren van consumenten, als het hervormen van het eigen aankoopbeleid van de stad. Matched!, waarbij lokale ondernemers gestimuleerd worden om met elkaar zaken te doen, past dan ook perfect in het rijtje van acties die wij nemen of ondersteunen in dit kader.”

- Algemeen directeur BAN Vlaanderen Reginald Vossen: “BAN Vlaanderen heeft dit soort matchmaking in het bloed zitten en steunt dit initiatief van JCI Limburg dan ook ten volle. Onze investeerders hebben aan de tafels dan ook getoond waar het in een economisch weefsel over gaat: toon wie je bent en wat je ambitie is, en de juiste investeerders zullen je pad kruisen.”

De volgende afspraak op de agenda van JCI Limburg is de JCI Award Limburgse Jonge Ondernemer, in maart 2022. Volg alles op www.jci-limburg.be of via de Facebook- of Linkedin pagina van JCI Limburg.

Over JCI
Al sinds 1915 verenigen high potentials, leiders en ondernemers tussen de 18 en 40 jaar zich bij JCI om zichzelf en de wereld om hen heen te verbeteren. In Vlaanderen is JCI actief in 29 lokale afdelingen verspreid over de vijf provincies en Brussel. We werken er samen aan straffe businessprojecten, interessante vormingen, gemeenschapsprojecten, internationale congressen en bovenal veel fun en vriendschap onder het motto 'Developing Leaders for a Changing World'.

JCI Limburg dankt haar bestaansrecht aan de drie lokale afdelingen Genk, Hasselt en Haspengouw, die elk een sterke eigen werking hebben met talrijke vormingsactiviteiten en projecten. Voorbeelden zijn Jardin Mystique op de Hasseltse Jeneverfeesten, de exclusieve oldtimer-toertocht Haspengouw Classic, of de obstacle run Battle of Thor. Voorzitters Yves Vanstraelen (JCI Genk), Kevin Lennertz (JCI Haspengouw) en Dries Dehaese (JCI Hasselt) zetelen dan ook mee in het Limburgse bestuur. Wie graag lid wil worden kan zich aanmelden via www.jci-limburg.be.

Contact Bart Van Proeyen: 0494 60 95 38

Mattias Goossens
Mattias Goossens PR Consultant, Evoke

 

 

Over Evoke

Scoren in de pers boost sales en Evoke helpt bedrijven hierbij. Samen met de klant halen we nieuws uit hun onderneming om dit onder de aandacht van de media te brengen. In de vorm van een persbericht, klantengetuigenis of opiniestuk, of via een interview of persconferentie, verstrekken we het nieuws duidelijk en gebruiksklaar aan de juiste journalist(en). Zo leest of leert het brede publiek in een geloofwaardig kader over onze klanten in de krant, op de radio of op televisie.

Evoke
Witte Patersstraat 4
1040 Brussel